De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien & Gera - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien & Gera - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Paulien & Gera

11 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen nog voor jullie!

We zijn alweer een aantal dagen in Bangkok en vertrekken vanavond voor een trekkentour door de jungle. Tijd voor een reisverslag van ons dus.

Na een lange en vermoeiende reis naar Bangkok, kwamen we aan in het New Road Guest House. Zo actief en positief als we zijn, hebben we direct tours voor de volgende dagen gereserveerd.

Zaterdag gingen we met een tour de achterwateren van Bangkok en de belangrijkste tempels bezichtigen. Varend door de kanalen zagen we veel houten huisjes op palen in het water en het lokale leven. Verbazingwekkend wat er allemaal in het water drijft; van dode meervallen (catfishes) tot dode varkens en heel veel afval. Als je tijdens de tour ergens naar het toilet moet, dien je te betalen en krijg je een klein velletje papier (of je nou een grote boodschap moet doen of niet). En als je geluk hebt heb je een normaal toilet.
We bezochten een markt en we wandelden naar de tempel Grand Palace. Voor de Grand Palace moesten we ons degelijk en bedekt kleden, ongeacht de temperatuur. Dus daar liepen we dan met onze lange mouwen en lange broeken. De Grand Palace was erg mooi, veel goud en veel bling bling. Hierna gingen we naar de volgende tempel, 20 minuten lopen naar de Wat Pho. In vergelijking met de Grand Palace viel deze tempel wel een beetje tegen. Ook omdat de dag net iets te lang duurde en het te warm was. Thuis aangekomen, zeer vermoeid, en dus tijd voor een slaapje. 's Avonds heerlijk onze eerste echte Thaise groene curry gegeten, of nou ja groene curry soep met rijst. Erg pittig voor onze eerste Thaise maaltijd. Daarna was ons lampje uit voor die dag, morgen immers weer vroeg op.

Zondag moesten we wederom vroeg op. Samen met onze Deense vriendin (moeke op leeftijd) van de vorige dag, zijn we samen in een taxi naar de ABC biking tour gegaan. Veel te vroeg daar aanwezig (als echte Hollanders), werden we vriendelijk verwelkomt door On, de gids met een kopje koffie en een glaasje water. Nadat iedereen aanwezig was deden we een voorstelrondje, wat vooral heel erg hilarisch was door de humor en directe vragen van On. Daarna konden we de fietsen verstellen en gaan. Eerst natuurlijk nog een groepsfoto. Daar gingen we dan, op de fiets door hele grote en hele kleine straatjes van Bangkok! Veel lokale wijkjes gezien, veel sloppenwijken en lieve Thaise zwaaiende kindjes. We kwamen op een markt terecht. Dat wij daar met de fiets over heen liepen was niet zo raar, de Thaise mensen zelf doen dat zelfs rijdend met scooter (soms wel met zijn vieren op een scooter). On kocht onderweg op de markt iets typisch Thais wat wij konden proeven op een rustig plekje; rotipannenkoekjes met haar van een suikerspin. Daarna fietsten we naar de boot om de andere kant van de rivier, waar het meer jungle achtige natuur was, te gaan bekijken. Hier fietsten we veelal over hele smalle paadjes, met veel bochten van 90 graden of meer, met naast de paadjes soms hele diepe drasserige afgronden van soms wel 5 meter diep. Met gevaar voor eigen leven dus. Vooraf zijn we ook gewaarschuwd door On, dat we voorzichtig moesten fietsen en goed moesten uitkijken. Zo gezegd, zo niet gedaan. Paulien kon de bocht niet houden en stapte ‘on air’. Een prachtig gezicht, daar in de bosjes.. tijd voor een foto! Gelukkig niet meer dan wat blauwe plekken en een schrammetje. Af en toe een stop op de smalle paadjes om wat foto’s te maken. Met gevaar voor eigen leven fietsten we richting de volgende markt. Bij binnenkomst op de markt begroette de monnik ons met een ritueel om een wens te doen. Op de markt stopten we bij een paar kraampjes om wat lokale gerechtjes te proberen. Enkele waren heerlijk en andere waren toch wat minder. Daarna stapten we weer op de fiets om naar onze lunchplek te gaan. In een lokaal huisje waren ze al bezig onze lunch te bereiden. Na de noodles met kip zijn we teruggefiets naar de boot om nog een stukje door Bangkok city te fietsen met wederom gevaar voor eigen leven. Terug bij het beginpunt evalueerden we met On de dag en de hilarische momenten. We hebben echt een top dag gehad, erg leuke tour en gids. Toen wilden we een taxi nemen met ons zessen naar het guesthouse. Zit je dan eindelijk met zijn zessen, jawel met zijn zessen in de taxi, heeft de taxi meneer ineens geen tijd om ons terug te brengen en worden we er alsnog uitgezet. Dan maar splitten en heeft onze Deense vriendin heel lief de taxi voor onze betaald.

Maandag hebben we een beetje kunnen uitslapen op onze relaxdag, wat uiteindelijk alsnog een druk doe-dagje werd. 's Ochtends het eerste wasje gedaan en geluncht bij de Starbucks en verder nog een hoop geregeld die dag. 's Avonds het hoogtepunt van de dag (letterlijk!). We gingen naar de Sky Bar in de State Tower, met een prachtig uitzicht over heel Bangkok vanaf de 64e verdieping. Er stond zo veel wind bovenop, dat onze rokken ons in de nek waaiden. Maar het uitzicht was het allemaal waard!

Vandaag hadden we ineens een extra dag. We vertrokken niet om 8:00 uur, maar om 8:00 pm. Volgende keer toch iets beter de papieren lezen.Vanavond om 20:00 uur worden we dan dus echt opgehaald en rijden we met de nachtbus naar Mae Sot. Vanaf daar beleven we een aantal dagen in de jungle.

Tot het volgende reisverslag! De foto's volgen later.

Liefs Paulien & Gera

• 11 Maart 2014 - 11:32

Susanne:

Kijk aan meiden dat klinkt echt helemaal fantastisch en erg leuk om het te lezen!! Kan niet wachten tot het volgende reisverslag :D lekker genieten en veel succes in de jungle hahaha xxxx

• 11 Maart 2014 - 12:56

Lineke Rehwinkel:

Hallo meisjes,

Super leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet van de tocht door de jungle.

Veel liefs

• 11 Maart 2014 - 19:10

Regina Rehwinkel:

Hoi liefies, wat hebben jullie al geweldige momenten meegemaakt! En al een leuke moeke als vriendin gescoord Hihi. Gaat moeke ook mee de jungle in? Veel plezier op de olifanten en niet in het water vallen tijdens het raften! Kus

• 12 Maart 2014 - 12:53

Marjella:

Leuk meiden, die eerste belevenissen! Op naar de jungle voor een volgend spannend verhaal. Ben benieuwd naar de foto's, hopelijk volgen ze snel =) Volop genieten daar! Xx

• 12 Maart 2014 - 19:10

Reinder Schoonoort:

Hoi Paulien en Gera, leuk verhaal van jullie belevenissen in Bangkok. Heel veel plezier in de jungle en met de olifant.

• 12 Maart 2014 - 20:32

Jolanda & Wieb:

Jullie zijn nog maar net weg en nu al zoveel beleefd, heerlijk!!!!!!!
    Wij kijken uit naar de volgende verhalen en foto's........ :)
    Liefs en kus xxx

• 12 Maart 2014 - 20:32

Jolanda & Wieb:

Jullie zijn nog maar net weg en nu al zoveel beleefd, heerlijk!!!!!!!
    Wij kijken uit naar de volgende verhalen en foto's........ :)
    Liefs en kus xxx

• 19 Maart 2014 - 13:03

Yvette:

Stelletje actievelingen!
    Wat hebben jullie ook in de eerste paar dagen al een boel gedaan!
    En dan als echte Nederlanders op een fietsie door Thailand cruisen, heerlijk.
    Ik neem wel aan dat ik de foto's van Paulien in de bosjes te zien krijg als jullie thuis zijn? Hilarisch!

Geniet van dat prachtige land!
    Lieeeefs Yfke

• 22 Maart 2014 - 15:39

Lineke :

Hallo meisjes,

Weer enorm genoten van jullie reisverhalen.
    Zo lezen we toch nog weer nieuwe belevenissen, die we via de app niet horen.
    We hebben net de reisverhalen uitgeprint voor de opa en oma's. Kunnen die ook meegenieten.
    Heel veel plezier in Laos

Veel liefs en kusjes