Birthdayparty en de laatste dagen. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paulien & Gera - WaarBenJij.nu Birthdayparty en de laatste dagen. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paulien & Gera - WaarBenJij.nu

Birthdayparty en de laatste dagen.

Door: Paulien & Gera

Blijf op de hoogte en volg Paulien & Gera

16 Juni 2014 | Indonesië, Kuta

Hakuna Matata! Oftewel: Roekoe Roekoe, Dag alle lieve schatjes!

Als laatste hadden we jullie allemaal uitgenodigd voor ons verjaardagsfeestje. Dus wordt het tijd om jullie te vertellen hoe ons feestje is verlopen en wat de dagen daarna ons allemaal hebben gebracht. Geniet van ons laatste reisverslag vanuit het zon overgoten Indonesië.

Dag 92: 05-06-2014

Jeeej eindelijk maar toch onze birthday! Na het zingen van en luisteren naar verjaardagsmuziekjes en een heerlijk ontbijtbuffet in het resort zijn we heerlijk op ons ligbedje neergeploft in de zon. Direct moest er geskyped worden met de family en daarna de andere family. Heerlijk al die felicitaties. Dan lig je dus gewoon met de verjaardag in een luxe resort heerlijk te genieten, hoe fijn is dat. Die dag hebben we heerlijk genoten vande zon, het leven en alle felicitaties, dank jullie wel daarvoor! 's Avonds en speciaal voor onze verjaardagen zijn we naar een dinershow op het resort geweest. Een latino en cabaret voorstelling zou het moeten zijn. Wij zagen niets anders dan wilde mannen in veel te kleine en strakke broekjes die aan het dansen waren. Wat hebben we gegierd van het lachen. Daar moesten wij natuurlijk mee op de foto voor de bijzondere momenten cadeaus. Na de show wachtte er ons nog een verrassing van het resort. Een happy birthday cake, voor ons beide één, met kaarsjes. Jammer dat de cake helaas niet erg lekker was, maar goed genoeg voor de leuke foto's. Daarna wachtte er nog een familielid voor de skype op ons, super leuk! Wij hebben genoten van onze verjaardagen. Wel was het wat teleurstellend dat er niemand op ons feestje kwam, na onze geweldige uitnodiging...

Dag 93: 06-06-2014

De dag na onze verjaardagen.. Een ontbijtje en daarna moesten we helaas alweer uitchecken. We wilden het resort nog niet verlaten en hebben de dag nog lekker bij het zwembad en het strand gelegen. Aan het eind van de middag zijn we naar ons hotel in Ubud gebracht. Bij het einde van de weg werden we gedropt bij een steegje. Die moesten we inlopen dan zouden we daar ons hotel ergens vinden. Het was inmiddels erg donker en hoorden allemaal kikkers kwaken, krekels gillen en de halve dierentuin. "Waar zijn we nu weer beland?" Inchecken met de koplamp op en daarna opzoek naar een restaurant. Het dichtstbijzijnde was de pizzaria. Druk in zo'n straatje..maar totaal logisch als er op de kaart een Pizza Nutella staat, met aardbeiden en slagroom!

Dag 94: 07-06-2014

We hadden een tour geboekt, waarschijnlijk onze laatste tour van de vele tours die wij hebben gedaan in de in totaal 3,5 maanden reizen. We wilden graag de rijstvelden rondom Ubud zien. We hadden een privé chauffeur, die ons rond zou rijden en ons een aantal plekken rondom Ubud en de omgeving zou laten zien. Deze tour werd ook zeker de laatste...de rit begon al hels. De wegen in en om Ubud zijn slingerige landwegen en daarnaast reed onze man erg vervelend, telkens remmen en optrekken is erg misselijkmakend. Bij de eerste stop gingen we naar de Barong and keris dance, waar we een Balinese dans gingen bekijken. We waren helaas wat laat, waardoor we de inleiding en het begin gemist hadden. We zaten er nogal misselijk bij, waardoor we het niet zo goed konden volgen. Helaas moesten we hierna de auto weer in. Hier ging het bijna mis en er was kotsgevaar in de auto. Abrupt de auto gestopt en moest Paulien even bij een stoepje ademhappen. De man was nogal bezorgd en bedoelde het goed met al z'n foefjes en iets te veel gepraat aan het hoofd. Na 5 minuten stapten we weer in de auto; Paulien voorin dit keer en de man probeerde iets rustiger te rijden. We reden naar de Guang kawi temple. Onze man had voor ons een sarong meegenomen, die hij bij ons omdeed voordat we naar binnen mochten. De tempel die vooral erg veel trappen had met uitzicht op de verschillende lagen rijstvelden. We wilden graag het uitzicht spotten, maar we werden opgehouden door de kreet van Paulien, die een immens grote leguaanachtige van één meter zag lopen over het pad. Oké, hier zijn we dan ook heul snel weggevlucht. Langs de trappen omhoog waren allerlei leuke winkeltjes waar we natuurlijk even tussen moesten snuffelen. Onze man was al bezorgd en wam ons al tegemoet. Met onze handen vol weer de auto in. Hierna reden we naar de Tirta Empul temple. De Tirta Empul staat bekend om het badritueel. Dit is een groot bad, waar ook vissen in zwemmen met ongeveer tien wateruitgangen waar bij elke wateruitgang een gebed wordt gedaan, waarna je je hoofd onder het water laat reinigen. We hadden inmiddels wat vertraging opgelogen door alle winkeltjes, waardoor het inmiddels de hoogste tijd was om te gaan lunchen. We reden naar de Kintamani, het uitkijkpunt op de Batur Vulkaan. Hier hebben we een geluncht met naast ons het uitzicht. Als laatste reden we naar de Tegallalang rijstvelden. We hadden het uitzicht wat groter verwacht. Maar erg mooi om de verschillende lagen in de rijstvelden te zien. Na een paar foto's waar we moesten betalen voor onze stop zijn we naar huis gegaan. We hebben weer mooie dingen gezien, maar waren ook heel blij dat deze tour dag voorbij was.

Dag 95: 08-06-2014

Na de tour van gisteren was het tijd voor een rustig dagje. Lekker uitgeslapen en na het ontbijt richting de winkeltjes. Maar eerst langs de starbucks voor iets lekkers. Daarna konden de lekkerbekken aan de shoppings. Heel veel kraampjes en winkeltjes gezien en heel veel leuks gekocht. Wat, dat gaan we lekker niet zeggen en zijn de verrassingen voor in Nederland! We hadden alleen de ruimte in onze backpacks iets wat overschat.. We hebben de dag afgesloten met een lekkere risotto, ook iets wat we erg missen hier.

Dag 96: 09-06-2014

Onze laatste week is aangebroken, tijd om optimaal te genieten van zon, zee en strand. En waar kun je dit het beste doen als de Koh Phi Phi niet in de buurt is,.. De Gili eilanden. Met de speedboot voor twee uur was geen optie, na de vorige boottocht en dus hadden we ineens een extra vliegreisje tussendoor. Er waren alleen maar tickets beschikbaar met maximaal 10 kilo bagage.. Helaas onze inboedel is wat forser en uitgebreider geworden in de afgelopen 3 maanden en dus zat er niks anders op dan bij te betalen voor ons overgewicht. Van Bali vlogen we naar Lombok om hier vervolgens met de taxi en een klein ritje met de speedboot naar Gili Trawangan te gaan. We werden letterlijk ergens op het strand gedropt en aan ons lot over gelaten. Wij dachten dat het wel lopend te doen was naar het hotel, maar hebben wij ons flink op verkeken. Helemaal kapot, met zwarte voeten van het zwarte mulle zand en gekneusde ruggetjes kwamen we aan. Eerst maar even heerlijk met de voetjes in het zwembad gepoedeld. 's Avonds wilden we gaan eten in het centrum, maar het was te donker en wij zaten te afgelegen om zelf de weg erheen te zoeken, waardoor we helaas en zielig voor het paardje, met paard en wagen moesten. Dit was hels, zandweggetjes met boomstronken en kuilen op het pad, waardoor wij van links naar rechts en van voor naar achter werden geslingerd. Helaas moesten we ook zo weer terug..

Dag 97: 10-06-2014

Ondanks dat we wat afgelegen lagen van het centrum, lagen we vlak aan het strand. Hier konden we bij een resort heerlijke ligbedjes bemachtigen voor een heerlijk dagje zonbakkings. Inclusief eet- en drinkservice bij onze bedjes. Ideaal!

Dag 98: 11-06-2014

Omdat we wat afgelegen lagen zijn we zwaar beladen verhuisd naar een iets meer centraal gelegen goedkope homestay voor een nachtje. Ook hier zaten we 100m van het strand en volgde er ook weer een heerlijk dagje aan het strand. Aan het eind van de middag hebben we schildpadjes gespot bij het schilpadden reservaat, heel schattig! 's Avonds hebben we heerlijke sangria's gedronken aan het strand.

Dag 99: 12-06-2014

We twijfelden of we nog naar de andere Gili eilanden zouden gaan of dat we de de drie dagen nog op Gili Trawangan zouden blijven. We kozen ervoor om op Gili Trawangan te blijven. We konden niet de mooie resorts vinden op de andere Gili eilanden en wel op Gili Trawangan..om de hoek nog wel. Dus voor 200 meter de backpack inpakken en op de rug en weer inchecken. Daarna volgde weer een heerlijke stranddag. Zelfs voor het slapen gaan kwam het hotel personeel nog langs om de gordijntjes dicht te doen en het bed slaapklaar te maken. Heel verbazingwekkend.

Dag 100: 13-06-2014

We huurden in de ochtend een snorkel om de schildpadjes nu echt zelf te zien zwemmen in de zee. Het werd ons aangeraden om iets verderop de zee in te gaan en terug te snorkelen richting het resort. Zo gezegd zo gedaan, duikbril op, snorkel in de mond en gaan...dachten we. De golven trokken ons al vallend de zee in en er zuigden vieze wit bijtende beestjes aan ons lichaam, wat voelde als kleine kwallen beten, heel naar. Bij de eerste snorkelpoging had Paulien haar snorkel al vol zitten met water, deze bleek dus lek te zijn. Top, lekker naar lucht happen dus om een vis te zien. Toch maar geeoon doorzwemmen richting ons resort. Onderweg nog even gewisseld van snorkel, maar op dat moment zogen de kwallen beestjes zich aan Gera vast. Na een gil en gespartel viel de snorkel naar de bodem van de zee en zwemde ze heel hard naar de kant. Paulien zag het niet zitten om de snorkel op te duiken en zwom ook naar de kant. Woww, wat een schildpadjes hebben wij gezien. Dit was een kort snorkelavontuur met wel geteld drie bijzondere vissen gespot. Het zal wel te maken hebben gehad met vrijdag de 13e of iets... Uitgeput op ons strandbedje neerploffen dan maar en een slaapje doen in de zon. De snorkel die we nog wel hadden hebben wij helaas niet teruggebracht naar de eigenaar maar in onze backpack gestopt. Aan het eind van de middag werd het al vrij snel bewolkt , helaas geen zonsondergang kijken en dus maar een extra verkoelend slaapje op het strand.

Dag 101: 14-06-2014

Wederom waren wij op het strand te vinden, genietend van de laatste dagen van een op en top vakantie en tevens de laatste dagen van onze 3,5 maanden reizen. Deze avond wel de zomsondergang gezien aan de noordkant van het eiland. Hier hebben we heerlijk aan het tafeltje romantisch gedineerd bij zeer zwoel kaarslicht. Lekkere tapashapjes en sangria. We moesten ook weer terug naar het resort en we hadden ons een beetje verkeken op hoe donker de weg terug zou zijn. Het bleek geen optie te zijn om terug te lopen en aangezien we onze koplamp niet bij de hand hadden, zat er niets anders op dan een taxi te regelen die ons terug naar het centrum bracht. Wij moesten namelijk nog op zoek voor een armbandje uit Indonesië om ons collectie van de armbadjes uit elk bezocht land compleet te maken. Geslaagd en al liepen we terug naar ons resort.

Dag 102: 15-06-2014

Helaas ook het weekje relaxen op de Gili eilanden zat er weer op. Ons voornemen voor de ochtend was het reisverslag bij te werken, maar helaas het opschonen van de backpacks en daarna het inpakken kreeg een grote prioriteit die erg veel tijd opeiste. Hierna was het tijd om nog snel wat te lunchen, Nederlandse bitterballen met mayonaise..ook niet zo lekker als we gewend zijn. Tijd om als luxe backpackers vanaf een resort vol met toekijkende mensen op de speedboot te klimmen. Hierna werden we met de taxi naar het vliegveld gereden. Om vervolgens terug te vliegen zo als we ook gekomen waren. Het laatste hotel op Bali in de plaats Kuta was geboekt en konden we direct met de taxi er naartoe worden gereden. Later dan gepland kwamen we aan door een vertraagde vliegreis. Snel maar wat eten tijd voor wat slaapjes.

Dag 103: 16-06-2014

De op een na laatste dag, maar de laatste hele dag om nog iets te gaan doen. Nu dan toch echt het voornemen om aan het reisverslag te werken en jullie weer op de hoogte te brengen van onze laatste avonturen. Helaas liep het ook nu weer iets anders. We moesten buiten de deur ontbijten en besloten direct door te lopen richting de shopping mall. Hier bleven wij ook iets langer dan verwacht, zes uur wel te verstaan. Oeii, een duit in de portemonne en heel veel onnodige maar toch ontzettend leuke inkopen en souvenirs, voor ons zelf gekocht. Dat wordt morgen leuk inpakken in de backpack! Gelukkig mag er richting huis 30 kilo mee! Terug bij het hotel om dan toch echt het laaste weekje belevenissen te typen en zo gezegd, uiteindelijk toch gedaan.

We hebben ons laatste avondmaal gegeten en onze laatste uurtjes zijn nu dan toch echt aangebroken. Morgen hebben wij nog een ontspannen half dagje. Lekker rustig ontbijten en vooral even rustig de tijd nemen voor het inpakken van onze backpacks. Dat wordt nog even goed passen en meten, duwen en proppen en vooral alles wat niet past, gewoon naast de tas bij de flightbag in te stoppen.

We vliegen zo als het nu lijkt om 16:15 uur Balinese tijd richting Kuala Lumpur. Voor de mensen die die ons willen volgen..het vluchtnummer is MH850 en vliegen met Malaysia Airlines. Op Kuala Lumpur hebben wij vijf uur wachttijd. Om 00:05 vliegen wij met de MH16 naar Schiphol. Hier verwachten om 06:35 uur een groots welkomstcomité, spandoeken en ballonnen.

Voor ons zijn de 3,5 maanden voorbij gevlogen en hebben ontzettend leuke dingen meegemaakt en mogen doen. Dit hadden wij nooit willen missen! Nu moeten we naar huis...we zijn blij dat we straks iedereen weer zullen zien, maar verder is dikke huilpartij..

Tot nu heel snel in Nederland, lieverds!

Alle liefs en een dikke zoen van ons.

• 16 Juni 2014 - 18:35

Iris:

Aah, nu zit het er alweer op! Ik ga jullie reisverslagen wel missen hoor ;). Een hele goede vlucht gewenst en tot snel! Liefs

• 16 Juni 2014 - 18:57

Ton:

Wat een helden zijn jullie toch, Maar nog steeds gillen om de sprinkhanen. Jullie weten ons toch mooi mee te nemen met jullie verhalen. Schitterend, dit zal ik gaan missen.
    Voor morgen een hele goede vlucht, stap in het goede vliegtuig naar huis en tot woensdagmorgen.
    Groetjes een een dikke kus voor beide en blijf goed uitkijken ;))

• 17 Juni 2014 - 07:53

Theo:

Ook de laatste weken hebben jullie weer genoten van zand zee en zon. De reis zit er nu bijna op. jullie kunnen terug kijken op een super reis met veel ervaringen en spannende avonturen. ik ben blij dat ik jullie morgen vroeg weer kan zien op Nederlandse bodem. En dan kunnen we alle foto's bekijken en naar jullie verhalen luisteren. Goede vlucht en we staan op jullie te wachten. tot morgenvoeg. liefs Theo

• 17 Juni 2014 - 10:59

Regina:

Hai meiden!! Op dit moment zitten jullie alweer in het vliegtuig terug. Wat zijn die 3,5 maand snel gegaan zeg. Ik weet nog goed dat wij jullie huilend stonden uit te zwaaien op Schiphol en nu mogen we morgenochtend alweer naar Schiphol om jullie te verwelkomen. Dat zal ook wel weer een heerlijke jankpartij worden :P Al deze belevenissen gaan jullie nooit meer vergeten wat een avontuur zeg! Lieve schatjes veilige vlucht en tot morgenochtend! :):) dikke kus

• 17 Juni 2014 - 19:20

Jolanda:

Leuk laatste verslag :)!!Wat en belevenissen weer.......